Portál kulturního a přírodního dědictví Kraje Vysočina
            
            
            
              
              
              
      
    Stanice železniční, Dobrá Voda
          
        
    
    
    zpět do výpisu
    
    
      
      
      
      
          
    
      Jedná se o menší působivou typovou stavbu železniční stanice Českomoravské transverzální dráhy od architekta Friedricha Setze. Architektura použitá pro stavby na trati je v tzv. jednotném stylu pro vedlejší trati z let 80. a 90. předminulého století, který je nazývaný stylem „šumavským“. Stavby zůstaly zachovány v téměř nezměněné podobě včetně zajímavých detailů původního architektonického výrazu.
      
 
      
        
          
            | Region: | Pelhřimovsko  |  | Okres: | Pelhřimov  |  | Obec: | Dobrá Voda  |  
  | 
          
        
       
      
            
            
            | Číslo popisné: | 24  |  | Zpřístupnění: | přístupné s omezením  |  | Bezbariérový přístup: | ano s omezením  |  | Způsob ochrany: | bez ochrany  |  | Autorství: | Setz Friedrich  |  
  | 
          
        
       
      
      
      více informací
      
        
          
            
              | GPS souřadnice: | 49°21'24.152"N, 15°16'26.25"E  |  | Slohové období (hlavní): | nezařazeno  |  
  | 
            
          
         
        
          Podrobný popis:
          Po vydání zákona č. 13 ze dne 25. 11. 1883 dochází k dohodě o tom, že stát postaví tratě: a) Jihlava – Horní Cerekev – Jindřichův Hradec a b) Horní Cerekev – Pelhřimov – Tábor. Stanice se nachází na části E1 Horní Cerekev – Obrataň, úseku českomoravské transverzálky z Horní Cerekve do Tábora (dnes trať číslo 224). Tato část byla slavnostně otevřena 16. 12. 1888-bez pravidelné dopravy a 17. 12. 1888-s veškerou dopravou.
Hlavním objektem stanice je výpravní budova. Skládá se z patrového traktu původně služebních místností v přízemí a bytů v patře a přízemního křídla (čekárna, sociální zařízení, sklad a technická místnost) doplněného malou nástupištní verandou. V pozdější době byl, zřejmě při modernizaci tratě, zbudován nový menší objekt, do kterého bylo přesunuto provozně-technické zázemí. Ve stanici se dále nachází budova původního skladiště pro nákladní dopravu s nakládací rampou a u hlavní budovy objekt menší kolny. Výraz typové stavby výpravní budovy určuje základní barva - červené režné cihelné zdivo a doplňková barva okrová, která se uplatňuje při zvýraznění architektonických prvků plasticky tvarované fasády -  kvádrování nároží, nadokenní římsy z napodobených klenáků atd. Objekt skladiště a kolny je celodřevěný.